Bathroom Singer

He’s a bathroom singer. Dingelingeling. Mensen bootsen elkaar na. Mensen imiteren elkaars begeerten en verlangens. Als mensen een liefdesrelatie met elkaar hebben, imiteren ze elkaars woorden in gesprekken en briefwisselingen. Ook huisdieren imiteren hun baasjes op verschillende manieren. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld.

Ik betwijfel of ik volgend jaar ga buiten fietsen of mountainbiken. Sinds enkele maanden train ik wel weer indoor op een elektronisch en computergestuurde triathlon fiets. Voorlopig fiets ik door de heuvels van de Provence. Binnenkort hoop ik in de Alpen te klimmen. Als ik train doet Bowie meestal mee. Hij rent dan als een bezetene door het huis, meestal om kattekwaad uit te halen omdat ik hem niet in ‘t oog kan houden.

Het leukste aan trainen is de verkwikkende douche of het bad achteraf (en het glycogeenherstel met chocoladerepen). Maar hier beginnen de problemen. Bowie wordt wild als hij in de badkamer komt. De badkamerdeur moet altijd dicht zijn om rustig te kunnen douchen. Gelukkig heb ik een oplossing gevonden. Poesmans kan nu ook in zijn suite/slaapkamer douchen. Er is altijd een handdoek, shampoo en warm water beschikbaar. Iedereen tevreden.

7 responses

Leave a comment