Faraway, So Close

There is nothing free in this world. You must pay for everything, one way and another. Everything comes to an end. Well, my vacation is almost over and getting back into the swing of a normal routine – i.e. going back to work next Monday – seems so stressful and overwhelming. I wish I could slow time down so the good things will last longer. I wish I could build or buy a time machine. I think I’m gonna have to call in sick. So Mr. Bowie, what are some of the best sick day excuses?

I took this photo yesterday evening. Please correct me if I’m wrong – is that a little smile on your face Mr. Bowie?

20 responses

  1. Careerbuilder vroeg aan 3.100 werknemers en 2.400 werkgevers naar excuses om niet te komen werken. Een lijstje van de 10 meest ridicule smoesjes…

    1. “Sorry, ik geraak er vandaag niet, mijn moeder werd aangevallen door een kip.”
    2.Een andere werknemer verzon: “Mijn vingers zaten klem in een bowlingbal”
    3.“Mijn haarimplantaten zijn geïnfecteerd”, wist een werknemer toen hij naar het werk belde.
    4.Een beetje brutaal liet een werknemer weten dat hij in slaap was gevallen tijdens het werk, zijn hoofd had gestoten aan zijn bureau en daardoor een nekblessure had opgelopen.
    5.“Er drong een koe ons huis binnen, en nu moet ik wachten op de verzekeringsagent die de opgelopen schade komt schatten.”
    6.Een andere werknemer legt uit dat zijn vriendin de ruit brak toen ze een bromtol naar zijn hoofd slingerde.
    7.Te eerlijk hoeft ook niet. Een werknemer belt haar baas vanop café om te melden dat ze morgen ziek zal zijn.
    8.“Op het werk geraken lukt me vandaag helaas niet. Mijn voet zit klem in de vuilniscomprimeerder.”
    9.Eenvoudig en helder: een werknemer belt om te zeggen dat hij zich die dag simpelweg niet intelligent genoeg voelt om te komen werken.
    10.Een zeer dringende reden: “Ik ben verplicht vandaag mijn gras af te rijden, anders krijg ik zware problemen met het buurtcomité.”

    Of misschien maar doorbijten, vroeg of laat moet je toch terug gaan werken.
    Ik beloof je op te vangen op je eerste werkdag!!!

    En ja, ik zie een kleine smile op Bowies snoet.

    • Met één van die tien smoesjes gaat het niet lukken vrees ik…
      Gelukkig kan ik op jou rekenen maandag a.s.

    • There must be some weird tropical disease out there. Going to check it with Google… I always hate the last days of my vacation.

  2. Considering the summer you’ve had, you could say you’ve got foot rot. That’s possibly the closest you will get to a smile from Mr Bowie – a languid, dappled, delight of a photo.

    • Foot rot – I just checked it – sounds ok for me. Should I give it a try…??
      Loved the picture too, Bowie really looks so adorable.

  3. That’s a wonderful photo of Mr. Bowie….I do believe that IS a smile on that face – perhaps he’s anticipating another little mousie to appear at the fence????? Surely he’s not smiling because you’re heading back to work and leaving him to his own devices at home! 😀

    Pam and Sam

    • Yes, he is smiling! Got to print this photo and take it with me next Monday. That will ease the pain a bit…

  4. 1 van mijn favoriete U2-songs. De live versie van Bono en The Edge, kippenvel!
    En voor de rest komt idd aan alle mooie liedjes jammer genoeg een eind… Maar ook aan die eerste werkweek, da’s het voordeel! Think pink!

    • Klopt, die akoestische live-versie is top. Zelden zoiets mooi gehoord.

      Ik volg jou redenatie ook, ik denk al aan volgende week donderdagavond want vrijdag neem ik alweer verlof. Op momenten dat ik me niet goed voel of iets niet goed gaat denk ik: “Hier komt ook een eind aan!” En meestal klopt dit…

    • Yes, there’s always something to look forward to. I like to believe there’s a bright side on almost everything…

Leave a Reply

