Mixed Emotions

Het huis van mijn vader is verkocht. We kregen een bod dat we niet konden weigeren want voor je het weet vind je een paardenkop in je bed, (iedereen ‘The Godfather’ gezien?). Het voelt vreemd aan. Ergens ben je blij maar ook droevig. Droevig om verschillende redenen.  We gaan nu een appartement voor de Ba kopen in het centrum van het dorp. Ik denk dat hij zich daar wel goed gaat voelen. Toch na een tijdje.

In dit huis zijn mijn zus, broer en ik opgegroeid. We hebben er veel meegemaakt. Het is een huis vol goede en warme herinneringen. Het zal pijn doen als het weg is. Maar we hebben ergere dingen meegemaakt.

Mrs. Jones

Onze lieve 18 jaar oude Mrs. Jones gaat ook verhuizen. Helaas trekt zij niet mee naar het appartement van de Ba. Jones krijgt een kamer bij mijn zus. Hopelijk kan de poes zich daar aanpassen en nog wat genieten van de mooie grote tuin. Ik zal elke dag wel op bezoek gaan.

Feeling happy. Feeling sad. We sold my dad’s house. They’ve made us an offer we can’t refuse, (remember ‘The Godfather’). Dad’s going to live in a new cozy apartment in the center of town. To be honest, I’m already starting to miss my parents’ house. It feels strange. But we’ve got 56 years of warm memories to share.

Unfortunately, the beloved 18-year-old Mrs. Jones can’t move to the apartment. She’s moving out to my Sister’s house. Hope Jones will be happy there. I’ll come see you every day Mrs. Jones. 

 

26 responses

  1. I remember selling my mother’s house, the one I grew up in. They were the first owners. Hardest was giving up the phone number I’d grown up with!

    Is the mature Mrs. named for a certain song, perchance?

    • Actually, Jones, originally my mother’s cat, is named after Indiana Jones. Although some say she’s named after Jones, Ripley’s cat in the ‘Alien’ movie.

      I wish Jones could move to my house but I’m afraid Mr. Bowie wouldn’t like it…

  2. Bedankt voor de informatie. Kan ik geloven dat het gevoelig is ! Het grijpt mij ook bijzonder erg aan en roept zoveel beelden en herinneringen op. En potverdekke : verscheurende gevoelens. Wens nonkel Jos het beste. Is de verhuis binnenkort ?

    • Het appartement (recht tegenover de jongensschool) dat we gaan kopen is tegen het bouwverlof klaar. Waarschijnlijk trekt de Ba er in het najaar naar toe. Hij mag in principe nog 2 jaar gratis in zijn huis blijven wonen.
      Het voelt wel vreemd aan omdat het allemaal zo snel moet gaan. En ja, er komen veel herinneringen naar boven hé…

  3. Het zal idd wel raar aanvoelen, maar de Ba gaat gelukkig zijn ins zijn luxueus appartement 🙂 .
    En Mrs. Jones zal ook wel genieten van hare oude dag bij Sis…

  4. Wat een mooi huis zeg! Met mooie tuin erbij. Kan me voorstellen dat het vroeger feest is geweest en dat er een traantje gepinkt gaat worden bij het afscheid. Zelf niet zo’n last van. Wij waren net Seb en Joke. Altijd weer ergens anders naar toe. Niet bij te houden zo vaak we zijn verhuisd. Dus nostalgie voor wat betreft een woning. Nee, dat ken ik niet. Altijd in een flatje of simpel rijtjeshuis gewoond. En of die nou op plek A of B staat maakt niet eens zo veel uit. Ik hoopte wat emotie mee te maken toen ik het huis zag waar we in Engeland in hebben gewoond, maar eenmaal gezien was de conclusie: Omgeving mooi, maar huis was en is nog steeds; een rijtijeshuis! Niets nostalgisch aan. De woning op deze foto’s heeft zoveel meer! Ik kan me er meer bij voorstellen dat het lastig is dat achter te laten. Sterkte ermee!

    • Wij Vlamingen zijn nogal honkvast weet je wel. Ik heb tot nu toe maar op 3 verschillende plaatsen gewoond. Ik denk wel dat ik mijn eigen huis zou kunnen achterlaten. Maar dan moet Bowie wel mee met mij uiteraard! 😉

  5. Inderdaad een mooi huis, er zullen deze dagen nog vele mooie herinneringen naar boven komen.
    Maar die nemen jullie sowieso mee in jullie gedachten, het blijft gelijk waar jullie zijn maar de herinneringen gaan altijd mee!
    De Ba gaat zijn eigen goed voelen in zijn luxe appartement, en Mrs. Jones zal het nog super doen bij Sis!

    • Ons ouderlijk huis is inderdaad heel mooi. En een huis met karakter. Een geheimpje: ik denk nog steeds dat er een spook op de zolder zit. Ik heb als kind nachten geweend en wakker gelegen omdat ik ‘iets’ hoorde op de zolder…

  6. Wat een prachtig huis! Helaas ik heb dat niet zo met huizen, waarschijnlijk omdat ik best vaak verhuisd ben.
    Maar herinneringen zijn het belangerijkst, die neem je met je mee! En Mrs. Jones! 🙂

    • Klopt, onze herinneringen koesteren we diep in ons hart. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat verlopen met Jones. Ik hoop echt dat ze zich nog goed gaat aanpassen bij Sis.

      Jullie Nederlanders zijn echt wel een mobiel volk hé? De enkele Nederlandse vrienden die ik ken hebben al over heel de wereld gewoond. Ik zou dit akelig vinden. En waarschijnlijk 90% (of meer) van de Belgische bevolking ook! 😉

      • Nouja, verder dan Friesland kwamen we ook niet hoor. 😛 In totaal 5 x verhuist, dus valt opzich wel mee, al vind ik hetzelf best wel veel. De ene helft van je leven daar, de andere helft daar, beetje hier, en de rest daar. Zo krijg je de kans niet om zoveel herinneringen in 1 huis te creëren.

        Maarja, als we langs ons grote huis rijden, waar ik van kleuter tot 13 jarige ben opgegroeid, mis ik het huis toch wel een beetje. De herinneringen, de vriendjes die ik had. De huisdieren die ik daar had, dat was weg toen we gingen verhuizen. 😮

        Maarja, zolang we samen zijn, is het allemaal ok. 🙂

        Ik hoop ook dat Jones het lukt zich aan te passen bij je Sis. Ze is wel oud hoor! 18 jaar, wat en leeftijd. En ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd.

        • Ik hoop van ganser harte dat Jones nog een tijdje bij ons gaat vertoeven, we hebben eigenlijk nooit een echt huisdier gehad. Enkel parkieten en vissen in de vijver zijn medebewoners geweest. Ik krijg al volop tips en raadgevingen van little bro, het gaat me wel lukken.

          • Het gaat je zeker lukken Sis.
            Een kat past zijn eigen echt wel snel aan, zie Balouke van ons Joke het duurde niet lang of die voelde haar echt thuis bij onze Tom.
            Zelfs toen Dixie en Pritty noodgedwongen bij ons boven enkele maanden moesten verblijven lukte dat ook aardig hoor! Gewoon Mrs. Jones de tijd geven om zijn nieuwe thuis te laten verkennen en een beetje extra aandacht en da lukt wel.

  7. Pingback: On The Move « Hands on Bowie

  8. It was a very beautiful home indeed, like a fairytale house with it’s peeks and lovely hedge. The porch would be so great to linger on. How nice he had such a long time to build happy memories there. Hopefully the next family will do the same.

Leave a Reply

