Tap Water

Water is the only drink for a wise cat. I love water. Drinking water is important. According to most physicians, every adult human needs a daily 8 to 10 glasses of drinking water for health. Cats also need fresh drinking water every day for optimum health. Bowie got a zillion practical bowls to choose from. There’s at least one in every room of the house. I am not trying to fool you.

But still, Bowie prefers to drink from a tap. Believe it or not, he knows how to get the water running. Don’t panic my dear friends and HoB followers! If you ask for a glass of water, you will get clean, fresh water from a bottle. But keep in mind: it’s expensive, wasteful and, contrary to popular belief, not any healthier for you than tap water. Bottled water is big business. And one more thing… Okay, I know Mr. Bowie, I’m going to buy a descaler kit to clean the tap.

Mensen die mij kennen weten het. HoB lezers weten het. Bowie drinkt te weinig volgens de dierenarts. Dat is de reden waarom ik zoveel drinkkommetjes heb. In elke kamer staat er één. Geen snobisme, gewoon een kieskeurige kat. En daarom ben ik blij dat Bowie weet hoe een waterkraan werkt. Nu drinkt poesmans gelukkig meer water dan vroeger. Twijfelt er nog iemand of katten slim zijn?
En ja, ik weet het… Ik koop deze week ontkalker om de kraan weer proper te maken. Sorry Mr. Bowie, mijn fout.

17 responses

  1. Je kan ook een waterfonteintje voor katten proberen. Werkt prima voor mijn katten die eerst ook niet zoveel dronken.

    En die grijze, met witte muis er op. Hebben wij ook!

      • Als je eentje koopt, Zou niet die Cat-It (Hagen) doen. Heel handig, maar na een tijdje gaat die brommen. Tenzij je de filtjes vaak verschoont/vervangt. Maar die zijn nogal duur. 😮

        Maar dat is misschien voor iedereen anders. 😉

        • Ik lees regelmatig dat ook die pompen nogal eens durven te gaan brommen of zelfs (vroegtijdig) stuk te gaan.
          Heb deze morgen maar een extra kommetje bijgezet! 😉

  2. Pippin drinkt ook altijd uit de kraan. Ik vind dat beneden mijn stand. Ik wil alleen water uit de kom of mijn bakje (en stiekum uit de gieter buiten als baasje niet kijkt!).

  3. Die van mij vinden het water uit de vijver het lekkerst.
    En als ze binnen zitten heb ik er ook éne die graag drinkt uit de kraan.

  4. Pingback: Louis Davids en zijn cabaret « het autobiografisch vermogen

    • Hey Sarah, welcome on HoB! Thank you for following my blog.

      It’s funny to see that a lot of cats seems to like tap water. And actually, so do I.

Leave a Reply

