12 responses

  1. Ik zorg ervoor dat mijn baasje goed gezind door het leven stapt. Maar soms moet ik daar toch hard voor werken hoor… En b.v. deze quote zoeken op Internet! 😉

  2. Vandaag is een triestige dag…
    Ik ga je tekstje nog veel moeten lezen om me wat beter te voelen.

    Sebiet komt onze Tom ons Balouke halen.
    Het is echt niet meer te doen, ze wordt heel de dag gepest en achtervolgd door Dixie en Pritty.
    Ik weet dat het voor ons Balou beter is, maar daarom is het afscheid niet minder pijnlijk. Ook al is het maar “tot ziens” en niet eens “tot ooit daarboven” …

    Soms vraagt een mens zich toch eens af waarom hij/zij een diertje in huis haalt wanneer het geweten is dat dit verdriet ooit komen moet. De mensen die het verdriet ooit al hebben gehad, weten maar al te goed waarom ze het doen! Levensgezelletjes die even ons pad delen en alle liefde en leed van het gezin mee doormaken. Ze zijn er wanneer je ze nodig hebt, jij bent er wanneer zij jou nodig hebben (wat meestal rond etenstijd is, maar goed).

    Als we onze diertjes niet meer graag zouden zien en we daardoor niet verdrietig zouden zijn op momenten als deze, zouden we pas verkeerd bezig zijn …

    • Joke, sommige mensen beweren inderdaad dat je met een huisdier ook verdriet in huis haalt want ooit sterft je kameraad. Maar dat is nu eenmaal het leven. Uiteindelijk heeft je levensgezelletje je vele uren, of beter dagen en jaren plezier en liefde gegeven waardoor je je beter ging voelen op die momenten (en ook later).

      In feite moet je niet verdrietig zijn (maar ik begrijp je wel); je zorgt er nu voor dat Balou een betere een aangenamere periode van haar leven tegemoet gaat. Ze heeft Tom heel graag en zal zich daar vrij snel goed in haar vel voelen. Want, zoals ze nu met schrik en spanningen moest leven is helemaal niet te doen. Je zal wel zien, Balou gaat terug de lieve ‘oude’ Balou worden. En dan heb je een extra reden om naar Antwerpen te gaan!

    • Moet ik met mijn baasje eens afkomen zodat ik mijn mama en mijn broertje Dixie de les kan spelen? Dit is echt niet mooi van mijn familieleden. 😦

      En neen hoor, het lijkt misschien wel zo dat wij er enkel zijn tegen etenstijd, in feite zijn wij er altijd voor jullie!

  3. Balouke maakt het goed hoor bij onze Tom!
    Dit stond in een mailtje dat ik van hem kreeg:

    Ik denk dat ze het héél snel gewoon zal worden. Gisterenavond kwam ze constant aaikes halen, rollebollen en bij mij op de grond liggen.
    Toen ik in bed kroop is ze nog ff op de zijkant van’t bed komen zitten maar dan is ze gaan spelen.

    Het komt allemaal wel in orde onze Tom en Balou passen echt wel bij elkaar!
    En het voordeel is, ze blijft in de familie!

Leave a Reply

