Wrap It Up

There’s nothing better than a good friend, except a good friend with chocolate. Een kado helpen inpakken doet Bowie altijd graag. Ik eet het liever op. En Geert ook. En…

PS: Chocolade, vooral pure chocolade, kan levensbedreigend zijn voor uw kat (en hond). Chocolade bevat – naast vet – namelijk theobromine en cafeïne, beide zijn stimulerende stoffen die het centrale zenuwstelsel en de hartspieren beïnvloeden. Deze stoffen werken bij de mens voornamelijk euhm… verslavend. Beide stoffen worden in ons lichaam makkelijk weer afgebroken maar voor huisdieren kunnen de gevolgen fataal zijn. Hun lichaam kan met name de theobromine moeilijk afbreken.

3 responses

  1. Ik eet uitsluitend chocolade van Côte d’Or EXTRA PURE : Noir de Noir. Misschien wel een half pakje per dag; een pakje van 200 gram, dus ongeveer 100 gram per dag, De Waar zegt : “zeker”! Soms wat meer en soms wat minder (maar meer meer dan minder). Ik doe dit al jaren. Vroeger at ik chocotoffs, maar dat heb ik afgeleerd omdat ik er te hard moet op bijten, De Waar eet 1 letteke van een pakje per dag ik de rest van het pakje.
    En nu is het nogal fel aan het regenen in Borgerhout : tijd voor een stukske pure chocolat.
    Tant Cie

    • Ik ga normaal ook enkel voor Noir de Noir. En tegenwoordig die van Intense 70% Cacao. Chokotoffs heb ik niet meer in huis. Die veroorzaken volgens de dokter mijn (soms net iets) te hoge cholesterol. Ik snoep die nu enkel nog op ‘t werk (met mate en vrienden)! 😉

      En ja, geweldige commentaar van Tant Cie!

Leave a Reply

