Dear Photograph

Dear Photograph. Toegegeven, het experiment is niet volledig geslaagd. Vrij naar het idee van de Dear Photograph website en hype van een paar maanden terug.

Op de bijna 40 jaar oude foto zie je Kattie (met kitten), een poes die mij elke avond opwachtte als ik van school en later van het werk thuiskwam. En dit gedurende meer dan 13 jaar; vanaf ik 7 jaar oud was tot iets voorbij mijn 20ste verjaardag. Helaas hebben we die lieve poes na een (3de) autoaanrijding moeten laten inslapen. En nu is er nog Mrs. Jones die mij al bijna 18 jaar opwacht.

8 responses

  1. Wat een mooie foto! Leuk zo’n samensmelting van verleden en heden. Doet een mens wel eens nadenken over de vergankelijkheid der dingen …

    Maar ook dat het leven zeer mooi kan zijn! Ik werd echt vrolijk door het contrast te zien van dezelfde ruimte in zwart-wit en in kleur! Vooral die enkele groene blaadjes maken het geheel geweldig vind ik persoonlijk!

    Herman, you just made my day!

      • Ben al gaan kijken … Heel mooi allemaal! Stuk voor stuk kunstwerkjes, want lijkt me toch niet evident om dat juist te krijgen, die foto in het decor erachter.

        Echt schitterend! Nostalgia ten top, maar dat mag van tijd tot tijd wel, niet?

        • Ja zeker, soms moet je bij alles eens stilstaan en zoals jij zegt nadenken over de vergankelijkheid der dingen…

          Het is inderdaad vreselijk moeilijk om zo’n ‘foto in foto’ juist te krijgen. Ik ben er uren mee bezig geweest en het is me nog niet gelukt. Ik denk dat een statief wel handig zou zijn.

    • Call me old-fashioned, maar ik geniet toch nog steeds meer van door een foto-album te bladeren, een boek in je hand te houden, een krant op tafel te lezen dan al deze dingen voor je scherm te doen.

      En ja oké, zonder een scherm ook geen HoB ! 😉

Leave a Reply

