Fat Cat et al.

Wine is bottled poetry. Om het wijnhoofdstuk voorlopig af te sluiten: uit een onderzoek van het marketingonderzoeksbureau AC Nielsen uit 2006 blijkt dat wijnlabels met dieren twee keer zo attractief zijn voor consumenten die wijn niet zo serieus nemen. Dit zijn consumenten die een supermarkt binnenlopen zonder voorkeur voor een bepaalde wijn. Hun keuze wordt bepaald door het label. Zoals je al gemerkt heb ben ik zo iemand.

Purr purr to: Ferdinand voor de link.

12 responses

      • Ja die namen zijn geweldig hé zoals: Mooi Bly, Hiervandaan, Altydgedacht, Weltevrede, ik ken een zuid-afrikaans meisje (papa is van onze streek) dat een paar keer per jaar naar belgie komt en dan met onze harmonie meespeelt. Het is echt tof dat je die taal verstaat en toch wel anders is dan de onze bv.een trampoline is een wipmat,logeerkamer is vrijkamer en een vegetarier is een plantvreter. We lachen na de repetitie wat af als Ilse bij haar grootmoeder is.

    • Ha ha ha… how did you get here?
      Well, this post was about an examination of a marketing research firm that showed that wine labels with animals are twice as attractive to consumers who take buying wine not so seriously. People like me. I only buy wine when there’s a cat on the label…

      • I think this post was recommended in an email. I was like “hey, how’d they know I was chug-a-lugging a fine glass of Merlot at the time?”. I’m actually doing a little research tonight. hehe.
        Well thanks for the translation. I’m going to look for animal labels next time I’m buying wine….interesting theory.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: