Schwarze Katz

Black cat or white cat: If it can catch mice, it’s a good cat. Ik ben geen wijnkenner. En een echte wijndrinker ook niet. Af en toe een glas witte wijn lust ik wel. Gisteren wou ik een fles GatoNegro kopen, een lekkere wijn waarover ik al eens een bericht gepost heb. Maar die was er niet meer.

Gelukkig is Bowie een wijnkenner. Hij raadde mij een fles Zeller Schwarze Katz aan. En frisse witte wijn afkomstig uit de wijnstad Zell (Mosel). Zell is met 4 miljoen wijnstokken één van de grootste wijnbouwbedrijvende gemeenten in Duitsland. Op een zonnig terras zal deze wijn aangenaam gezelschap zijn, maar ook in de avonduurtjes kan hij prima geschonken worden. En hopelijk smaakt deze wijn ook straks op de BBQ.

6 responses

    • Gek… dat was mij gisteren in de winkel ook opgevallen dat je verschillende labels met dieren zag. Er was trouwens een Australische wijn met een mooie tekening van een kangoeroe (uiteraard). Maar ik moet voor een kat gaan hé… 😉

      Btw, het Fat Cat label ziet er geweldig uit!

Leave a Reply

