Lichtjes van de Schelde

Oké, ik beken. Het is niet gelukt. Ik had me voorgenomen om tijdens de vakantie naar Antwerpen te gaan. Ik wou het MAS gaan bekijken, het wondermooie Museum aan de stroom. Ik wou eindelijk een Starbucks koffie gaan drinken in het Station Antwerpen-Centraal, de spoorwegkathedraal. Volgens het Amerikaanse Newsweek uitgeroepen tot het op drie na mooiste station ter wereld. En ik wou lekker gaan eten in Little Ethiopia. Vrienden hebben mij dit restaurant aangeraden. Maar helaas pindakaas, niet dus. Dit kaartje druk me met mijn neus op de feiten.

From: Antwerpen, België

View: Het Steen, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, Grote Markt & Stadhuis

Sender: Sis & Roger

Postmark: 29 Juli 2011 / Received: 4 Augustus 2011

PS: grappig, kaartjes uit Nederland, Oostenrijk en Italië kwamen sneller aan dan een kaartje uit Antwerpen. Bpost, een fijn en efficiënt bedrijfje.

6 responses

    • ‘t Is gewoon een hele week onderweg geweest blijkbaar. Ik kom op minder dan een dag te voet van Antwerpen naar Geel. En met mijn fiets op iets meer dan een uur, (maar dan moet ik wel weer naar buiten ipv indoor trainen). 🙂

  1. Grappig, al wat jij opnoemt heb ik verleden week vrijdag gedaan, behalve bij Little Ethiopia gaan eten dat heb ik nog ni zolang geleden gedaan met onze kleine schat.
    En eerlijk gezegd die Starbucks koffie is niet zo speciaal, maar het uitzicht boven op het Mas is wel de moeite!

    • Straf Wiske dat we toen samen in Antwerpen waren…wij hadden soldenshoppen gedaan…en naar Roger zijn favoriete stripverhalenwinkel geweest. Zijn verzameling is weer uitgebreid met 10 stuks. En klopt Starbucks is niet zo speciaal, geef mij maar een nespresso. Maar boven op het Mas is niks voor mij denk ik (hoogtevrees), dan gaat mijn buik te hard kriebelen.

    • Ivm Starbucks: ik heb al meer gehoord dat het niet echt geweldige koffie is. Ik krijg ook niet echt zicht op al hun varianten . Maar ik beken: ik ben gewoon een sucker voor Amerikaanse merkenlogo’s met iconische waarde. Zo ben ik bv ook wild van Apple computers en Levi’s jeans.
      Het Mas vind ik één van de mooiste gebouwen die hier de laatste jaren gezet zijn. En het uitzicht boven zal inderdaad spectaculair zijn. Moet er zeker naar toe.

  2. Ha grappig Sis, zo zouden we elkaar in Antwerpen tegen komen, wij zijn wel niet gaan winkelen. Ik ben met enkele vriendinnen van de harmonie gaan wandelen, eten en terrasjes gaan doen. Je moet echt ni bang zijn voor hoogtevrees op het Mas, je gaat met de roltrap naar boven, buiten het laatste stukje moet je met de gewone trap doen en je kan vlot terug naar binnen moest het niet lukken! Echt mooi een 360° panorama uitzicht!
    Herman onze Tom is een echte liefhebber van de Starbucks koffie, maar ik vind hem maar niks! Maar moest je ooit de kans krijgen, in het pakhuis hebben ze lekker biersoep!

Leave a Reply

