Body Language

Look at me I gotta case of body language. Lichaamstaal of non-verbale communicatie is het geheel van communicatieve boodschappen dat door middel van gebaren, mimiek, lichaamshouding en oogcontact wordt overgebracht. Lichaamstaal wordt beschouwd als een belangrijke vorm van communicatie bij het vaststellen van onderlinge relaties, omdat emoties veelal non-verbaal worden overgebracht.

Tijdens ons contact vertellen we elkaar dus veel meer dan met alleen woorden. Zonder woorden zeggen we veel over de betrekking: wie ben ik, wat vind ik van jou, hoe is onze relatie en wat bedoel ik eigenlijk met wat ik zeg. Net als bij gesproken taal zijn ook bij lichaamstaal misverstanden mogelijk. Lichaamstaal vraagt daarom ook een juiste, voorzichtige, interpretatie, waarbij rekening wordt gehouden met de context.

Oefening 1: Welke tekening hoort bij Bowie?

3 responses

  1. Dat is te moeilijk voor mij (=teveel keuzes), ik doe niet mee, ik kom nespresso drinken, hihi…alleen bij de oren vind ik de laatste tekening best bij Bowie passen.
    Yes shake it Bowie!

    • Big Joe Turner Sing-along:
      I said shake, rattle and roll. Shake, rattle and roll.
      Shake, rattle and roll. Shake, rattle and roll.
      Well, you won’t do right to save your doggone soul.
      (All together now… 🙂 )

Leave a Reply

